пʼятниця, 25 березня 2016 р.

Book Inspiration: Джордж Оруелл 1984 / George Orwell 1984

Здається, що це одна з тих книг, котрі прочитали всі, крім мене. Втім, я тепер познайомилась з антиутопією Оруелла і можу поділитись враженнями також. Отож, 1984 і тоталітаризм у дії.

It seems, that this is one of those books everybody have rea, but not me. However, I've made my aquitace with dystopia by George Orwell now and I can share my impressions as well. Therefore, 1984 and totalitarianism in action.



Історія знайомить нас з життям партійного службовця Вінстона Сміта. І світ, в котрому він живе жахливий до гротеску: війна йде безупинно, історію переписують, а люди зникають і її "стирають" з історії так легко, як і гасять сірники. Збоку це все виглядає, звичайно, моторошно. Але ще більш моторошно, коли розумієш, що це просто гіперболізоване відображення тоталітарних суспільств. І що це було (а подекуди і є) реальністю. Оце постійне створення образу ворога і направлення на нього своє ненависті, маніпуляції з історією, і люди, тисячі людей, котрі були знищені, стерті, забуті...

History introduces us the life of Winston Smithб the party official member. And the world, where he lives, is terrible grotesque: the war is continuously, they rewrite history and people disappear and can be "erased" from history, as easily, as you stew matches. From my point of view all of this is, of course, scary. But even more scaryis, when you realize it's just exaggerated display of totalitarian societies. And it was (and sometimes are) true. This constant creation of an enemy and sending him much  hatred, manipulations with history and people, thousands of people who have been destroyed, erased, forgotten...


Вінстон не схвалює дії партії і планує податись в таємниче підпільне Братство. Він навіть заводить роман "на зло" партії, котра має вельми специфічні думки щодо особистого життя своїх членів.  Скажу правду: на цьому етапі я була певна, що це історія карколомного протистояння підпілля і партії. Що далі на Вінстона чекає багато пригод і, скоріше за все, якась кончина, бо настрій книги такий. Але... але виявилось, що все не так.

Winston doesn't approve the actions of the party and so he plans to go to the mysterious underground Brotherhood. He even starts an affair "against" the party, which has very specific ideas about the personal lives of it's members. I'll say the truth: at this stage, I was certain, that this story will show us a stunning underground opposition of Brotherhood and the party. That Winston will face many adventures and, most likely, even death, because the mood of the book is like that. But... but it turned out a much different way.


В третій частині герой потрапляє в полон, оскільки за ним слідкували в партії. Проте замість героїчної смерті заради своєї ідеї, на нього чекає зовсім інше. Вінстона вирішують зламати. Щоби він сам відмовився від своїх поглядів і "полюбив" партію та її дії. Не буду розповідати, як це роблять. Насправді зламати людину не так і важко, якщо мати таку ціль. Ця історія вразила мене, ця історія пробирає до кісток, ця історія зовсім інша, ніж я очікувала і вона наче каже: ні, не буде ніякого героїчного протистояння, карколомних пригод і навіть трагедії не буде. Вінстон, он він, живий-живісінький. Тільки зламаний. І нікому вже не цікавий... Бережіться режиму.

In the third part of the story out hero is captured. However, rather than heroic death for his ideas, there was something quite different awaiting for him. Party decided to crack Winston. To make him abandonedhis views and truly "love" the party and it's actions. I'm not going to tell you the way they did it. In fact, it's not so difficult o break a man, if you have such a goal. This story struck me, this story gets into my bones, this story is completely different, than I expected and it looks like it says: no, there will be no heroic confrontation, no eye-popping adventure and even no tragedy. Winston, here he is, alive. Only broken. And no longer interesting... Beware of regime.


А ви читали 1984?
Have you read 1984?

38 коментарів:

  1. Наталя, мене аж дух захопило від опису. А цю книгу я теж не читала. Обожнюю читати, але список книг що хочу прочитати мені певно і на три життя забагато. Але з цією познайомлюся найближчим часом. Дуже дякую!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. О, в мене теж список на кілька кіломентрів, але я намагаюсь долати потрохи те, що в списку вже давно і от зараз трохи за антиутопії взялась)

      Видалити
  2. Вообще то мне анти и просто утопии не очень идут. Но эту я давно хотела почитать. Еще есть известная книга Олдоса Хаксли что то вроде "О, этот дивный прекрасный мир". Но описала ты ее захватывающе)) Когда я уже напишу книжный отзыв, все времени нет. А еще с косметич. долгами на тестирование надо отписаться.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. До Хакслі я теж доберусь) Ця книга мені спочатку йшла ну дуже важко, але потім я навпаки її просто проковтнула. І нехай вона не найвеселіша чи найбільш захоплива, але охх, це враження надовго!

      Видалити
  3. Не так давно теж її читала, і була дуже вражена. Причому вражена була скоріше відсутністю хеппі енду, бо так хотілось врешті решт дізнатись що ні - він не здався! Що він був непохитний у своїх переконаннях! Але, нажаль... і це дуже гнітюче. Відношу цю книгу до доволі тяжких, бо дуже тяжкі переживання викликає. І наче це просто книга, але скільки ж в ній спільного з реальним життям!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. А зара читаю Війну і Мир :) По шкільній программі пропустила, бо такі талмуди було ніколи читати да і не хотілось.

      Видалити
    2. До речі, ще 451 градус по Фаренгейту чимось схожа.

      Видалити
    3. Так, я теж очікувала на голлівудське закінчення і карколомні пригоди! Але потім виявилось, що книга зовсім не про це... так, вона тяжка. але точно не забудеться)
      Війну і Мир і не осилила, як то кажуть. І не певна, що повернусь до неї. А от Фаренгейта ще в школі читала. Але мені більше подобаються оповідання Бредбері, "Марсіанські хроніки", а Фаренгейт якось не зачепив, хоча його тематику дуже актуальна.

      Видалити
  4. режим это самое страшное и отвратительное

    ВідповістиВидалити
  5. Оє...А знаєш, яку мені книгу подарували на 8 березная? правильно!1984! Дочитаю драйзера візьмусь за Оруелла! Дякую за спойлер)))

    ВідповістиВидалити
  6. This book is on my list. So far I have enjoyed reading Animal Farm. When I was a kid I was watching Animal Farm on the video tape over and over again. I love how simple allegories were used so even a child can clearly understand the whole meaning of the story without knowing a thing about the politics political systems etc.
    Have a great weekend!:) Hugs!:))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Animal Farm is on my list, but I have a 5th book of Outlander now and it will take a loot of time XD

      Видалити
  7. Great post dear:) kiss

    http://denimakeup95.blogspot.it/

    ВідповістиВидалити
  8. Wahoo! Just love reading your post . All the pictures are amazing. Keep up the good work. Thanks for sharing.
    Kanwalikram's Blog

    ВідповістиВидалити
  9. Я увесь вільний час проводжу за книжками і люблю антиутопії, але з цією книгою ще не знайома. Наталко, після твого опису обов"язково її прочитаю)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я теж цілковито книжковий маньяк) Сподіваюсь мій огляд став корисним)

      Видалити
  10. Читала цю історію, і зараз би хотіла еще раз перечитати, але якось не можу - дуже вона мені нагадує те, що відбувається в мене вдома зараз... Мені теж сподобалося, що на деяких етапах сюжету отримуєш не те, на що очікував, що історія йде власним шляхом. Але вона досить важка все одно.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. О так, вона дуже важка. Але я розумію, що такі історії в певний момент можуть гарно вказувати на речі очевидні. А це так потрібно в наш час.

      Видалити
  11. Очень интересно и действительно впечатляет!Ната, спасибо за рассказ))

    ВідповістиВидалити
  12. Я эту книгу читала когда мне было 20 и, честно говоря, она тогда мое мировоззрение с ног на голову перевернула, это одна из моих любимейших книг и одно из самых сильных произведений 20-го века (которое, кстати, в СССР было запрещено).

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. О, якби я прочитала її раніше, то певна, що вона б і на мене мала більший вплив! Але не дивно, що цю книгу совєти забанили - адже вона дуже виразно показує всю їхню суть - і "стирання" людей, і культ вождя, і пошук уявного ворога та вічна війна...

      Видалити
    2. це й зараз дуже актуально

      Видалити
  13. Я рада, что молодежь сегодня читает такие книги, может это сделает наш мир лучше. Как говорится, надежда умирает последней.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Думаю, що молодь завжди буде рушієм змін)

      Видалити