понеділок, 8 вересня 2014 р.

Book inspiration: Любко Дереш "Остання любов Асури Махараджа"

Любко Дереш і його культовий "Культ" були колись, мабуть, у половини школярів. Ми ним зачитувались, ми його розуміли або ні, ми про нього говорили, нам подобалось, що там наші однолітки й навіть трохи еротики. Любко Дереш різко відрізнявся від того, що вивчали на уроках української літератури і це було класно... Але потім інші його книги якось пройшли повз, а потім і взагалі забулись. І от - нова історія. Спробуємо?..


Перше, що хочеться сказати після прочитання, - це не той Дереш, що писав "Культ" і "Намір". Принаймні, таке складається враження у мене. На краще це чи ні, вирішувати читачам.

"Остання любов Асури Махараджа" - це невелика притча, насичена мотивами східної філософії та алюзіями на міфологічно-релігійні мотиви. Тут вам і дилема раю-пекла, і мантри та санскрит, і багато всього іншого... 

По сюжету, десь далеко існує світ, де живуть "демони". Живуть вони довго, розумні і круті, і допомагають розвитку "нижчого світу" - він же наша Земля. І ось один з них - Асура Махарадж - випадково закохується в земну дівчину на ім'я Даша (котре дико ріже слух в україномовному тексті). І вирішує відправитись на землю, щоб стати там людиною і одружитись з нею, і все таке. 

Звичайно, все виходить не так. І наш герой з неймовірним оптимізмом та суто індуїстичним поглядом на все проходить море випробувань на шляху до своєї мети, навіть помирає і зустрічається з "Шефом"... Загалом, досягає просвітлення і розуміє, що "щастя - це сам шлях до цілі, а не ціль". І, звичайно, зустрічає Дашу наприкінці.

Взагалі, книга легка і прочитана була за кілька годин. Ідея, подані в ній, видались мені доволі простими і явними, і загалом дуже поширеними. Може, це мені просто доволі часто вони потрапляють на очі останнім часом, може й ні. Сподобалось, але захоплення не викликало. А от подруга каже, що це її нова улюблена книга. Такі ось різні враження. 

17 коментарів:

  1. Відповіді
    1. Спасибо) Не могу не делиться впечатлениями от новых книг)

      Видалити
  2. Ну от не знаю, чом я ще до Дереша не дійшла. Може через Карпу? Прочитавши кілька сторінок онлайн її книги, в мене якесь таке несприйняття утворилося всередині до сучасної української літератури. Вже й сама не знаю, що читати.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Аліночко, спробуй Макса Кідрука, молодий хлопець, дуже кумедний письменник-мандрівник, класно пише, кажу як професійний філолог, але там такі легкі книжки, без пафосу та філософії, а просто для відпочинку, про мандри і пригоди.

      Видалити
    2. Ага, Карпа і для мене в свій час стала демотиватором трохи, але - не Карпою єдиною живий наш укрліт)

      Видалити
    3. До речі, мені теж Кіндрука радили недавно, але я ще до нього не добралась... От може на Форумі щось придбаю)

      Видалити
    4. на рахунок мандрівника, ось прочитала про Джона Кракауера, по книзі якого зняли мій улюблений фільм. Хочу познайомитися з його творчістю.

      Видалити
  3. Відповіді
    1. Ami, it's a really nice way to give an answer to something you don't understand))

      Видалити
    2. Always welcome ^^
      And have the same nice time!

      Видалити
  4. Наталко, цікава розповідь, дещо з твоїх книжок беру собі до уваги на зиму))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую) Книги - моя любов, то в мене якось блог косметично-книжковий майже Оо

      Видалити
  5. Дякую за відгук, обов'язково придивлюсь))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Поділись враженнями, якщо вона якось потрапить тобі на очі)

      Видалити