субота, 19 липня 2014 р.

Book inspiration: "Великий Гетсбі" [The Great Gatsby]

"Великий Гетсбі" в певний момент вразив мене до глибини душі. Першим був фільм з Лео, а далі вже книга... Френсіс Скотт Фіцджеральд і його творчість - це такий окремий світ, де слова сплітаються вишуканими мерживами, де життя схоже на дорогі парфуми, де під солодкими верхніми нотами ховається гірка база, але разом - разом вони творять неповторний аромат...


Отож, "Великий Гетсбі" - історія одного дивного кохання і одного ідеалістичного мрійника, який пройшов довгий шлях від бідного юнака до багатого й знаного красеня, легенди літніх вечірок на Лонг-Айленді... Спочатку власне ми і знайомимось з цим легендарним "великим" Гетсбі, який влаштовує такі свята, що йому позаздрять найбагатші і найвідоміші. Його всі люблять, його харизма приваблює, його гроші течуть рікою і навіть чутки про те, що гроші ці не зовсім чисті не особливо торкаються Гетсбі. Адже він молодий, красивий, багатий і весь світ біля його ніг. Знайомимось ми з ним з погляду іншого персонажа, до речі. Мабуть, тому Гетсбі і виглядає настільки крутим)


Але зовсім скоро виявляється, що святкова мішура і неупинні веселощі - це все не примхи "багатенького Буратіно", а всього лиш спосіб привернути увагу однієї-єдиної особи. Звичайно, жінки. Звичайно, коханої, проте вже втраченої для нього жінки. Її звуть Дейзі. Дейзі пройшла всі "круги пекла" для тогочасної зразкової дівчинки: мала веселу першу любов з Гетсбі, та їх розлучила війна і погана робота пошти, тоді Дейзі одружилась з багатим наслідником, у якого пафосу вистачить ще на трьох таких. Варто згадати, що в останній момент вона отримала вісточку від Гетсбі і хотіла все відмінити, але-але... такі речі, як це весілля, на прохання нареченої не скасовують. Отож, вона одружилась і народила донечку, і вела звичний спосіб життя з тусівками в компанії втомлених світським блиском красунь і тупуватих розмов про вищість білих тощо.





А тоді вони з Гетсбі знову перетнулись. А тоді виявилось, що всі умовності - такі умовності. І кілька абсолютно, неймовірно, шалено романтичних епізодів це тільки підтверджують. Але світська тусівка - це таке місце, де треба чимось живитись. То чому б не живитись чутками? Отож, стосунки Дейзі та Гетсбі не залишаються непоміченими, а її чоловік раптово розуміє, що зрада дружини - це великий удар для нього. І що, що сам він спить з працівницею місцевої заправки? Чоловікам можна все.



Ось на цьому моменті я очікувала від автора позитивного вирішення всіх проблем. Адже все так явно: Гетсбі любить Дейзі, Дейзі любить Гетсбі, у нього достатньо грошей, щоб вирішити проблеми, які виникнуть, та і про них дізнались вже всі... Проте це була моя перша книга Фіцджеральда, я ще не знала про його стиль...) Тому далі на нас чекає доволі жорсткий поворот, де стає ясно, що любов любов'ю, Гетсбі, але гроші, статус і усталений спосіб життя - це важливіше. Особливо, коли ти жінка початку ХХ століття.

Далі якісь події ще відбуваються, але це вже не особливо грає роль. Дейзі залишається з чоловіком, вони далі старанно вдають, що все ок. І так, Гетсбі помирає - його вбили стараннями чоловіка Дейзі за вбивство, в котрому він не був винен...



Книга залишає такі двоякі відчуття після себе. Смуток, звичайно, і якусь гіркоту від того, що взагалі ця ситуація - реалістичніша за те, що я собі напридумувала в голові під час читання. І так, ще "Великий Гетсбі" асоціюється в мене з мереживами. Мова у Фіцджеральда така вишукана, красива, делікатна, вигадлива...

А ще я недавно дочитала "Ніч ніжна" цього ж автора, але вона сподобалась мені куди менше, ніж "Великий Гетсбі". І так, фільм я теж оцінила, хоч його і критикували так за надмірну яскравість та осучасненість. А,як на мене, то ця екранізація викликає асоціації з маскарадом... Блискуче, яскраво і захопливо!)


10 коментарів:

  1. Дуже цікаво. Я не знайшла час подивитись фільм, а про читання книги мова вже не йде. Тому відгук мені дуже сподобавя і я за найближчої можливості хоч фільм подивлюсь:)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. О, рада, що мій відгук став у пригоді)
      Фільм дуже яскравий і красивий - багато кадрів хоч у рамку на стіну вішай. А книга, до речі, дуже коротка - здається, мені її на два вечори вистачило)

      Видалити
  2. Я подивилася цей фільм, і хотіла книгу прочитати, але потім чомусь передумала. Чесно, не дуже мене захопила ітсорія про цього мажора, якось Лео не пасувала та роль, на мою думку. А от музика, з фільму, особливу пісня покійної Уайнхаус у виконанні Бейонсі з якимось репером дуже сподобалася!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Мм, а я аж прониклась... Але так, це не найкращий образ Лео. Як на мене він трішки... надто старий, як на 30-річного (по книзі) Гетсбі ( Що, звичайно, не зменшує крутизни Лео загалом...
      Щодо музики, то тааак, постарались тут! Мені особливо в голові крутилась після фільму Young and beautiful - така легка, така сумна, така... охх) І отой момент, де Лео-Гетсбі кидався сорочками @_@

      Видалити
    2. о Лана Дель Рей, так, спочатку мене теж вразила, але потім коли ту пісню крутили повсюди, знову ж таки..приїлася)))

      Видалити
    3. Аналогічно) Як тепер приїлась Let it go~~~

      Видалити
  3. Очень хочу прочитать эту книгу и посмотреть фильм. Надеюсь, в скором времени осуществляю это.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Рекомендую) Фильм красивый, а книга небольшая и очень быстро читается — «на одном вдохе».

      Видалити
  4. Відповіді
    1. Согласна) Визуально он просто волшебство~

      Видалити